مشاهده RSS Feed

mojtaba 24

6 قابلیت در بازی های ویدئویی که به این سبک تحول بخشیدند

به این مطلب امتیاز بدهید
نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba 24 نمایش پست ها
با سلام



بازی های ویدئویی همیشه باعث سرگرمی بوده اند و هستند اما همیشه بازی هایی بوده اند که ما وقتی آنها را بازی کرده ایم متوجه شده ایم که این بازی یک قابلیت جدیدی درون خود دارد البته تعداد این نوع بازی ها بسیار بسیار کم میباشد ( زیرا ناشران این کار را یک حماقت میدانند و اگر شکست بخورد موجب ضرر سختی میشود ) .
مثلا زمانی که بازی metal gear معرفی شد ، استاد کوجیما یک سبک جدید را در زیر شاخه اکشن به وجود آورد و آن هم اکشن مخفی کاری بود که در حال حاضر در خیلی از بازی ها در آن استفاده میشود مانند هیتمن .
در ادامه شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنم .

قابلیت 1 :
quick time events ( خلاصه QTES )

قابلیت quick time events که به زبان خودمان میتوان گفت کلید زنی خوانده میشود یکی دیگر از قابلیت هایی بود که باعث تحول در بازی ها شد و در بیشتر بازی های اکشن و ترسناک از آن استفاده شد .
این قابلیت که امروزه تقریبا میتوان گفت دیگر به یک سبک تبدیل شده و در تمام بازی های شرکت تل تیل ( سازنده بازی مردگان متحرک ) از آن استفاده میشود یکی از قابلیت های بود که در موقعیت های هیجان انگیز از آن اسفاده میشد و در بیشتر بازی های اکشن شما در موقع کشتن یک باس فایت شاهد روی آمدن این دکمه ها بودید .
ولی این قابلیت یک بدی هم داشت و این بود که شما نمیتوانست که ببینید موقع های اکشن را چه میشود و فقط باید مشغول دکمه زدن باشید .

در بازی GOD OF WAR یکی از مهم ترین کار های برای نابودی باس فایت ها کلید زنی است

قابلیت 2 :
پر شدن سلامتی

یکی دیگر از مهم ترین چالش های شما در بازی ها خون یا همان انرژی و سلامتی شما بود که شاید در خیلی مواقع عذاب آور میشد .
اما رفته رفته در بعضی از بازی یک سری جعبه سلامتی وجود داشت که شما بعد از استفاده از آن سلامتیان کامل میشد اما هنوز هم این کار سخت بود چون ممکن بود در یک سری از مکان ها این جعبه ها را یافت نکنید تا اینکه سازندگان بازی هیلو دست به ساخت این بازی زدند و پرشدن سلامتی را به بازی ها اضافه نمودند .
این کار باعث میشد که بازی بسیار راحت تر باشد و به گونه ای بود که وقتی تیر میخوردید از انرژی شما کم میشد و دوباره زیاد میشد .
در حال حاضر میتوان گفت این قابلیت دیگر در تمامی بازی ها استفاده میشود و اگر بازی ای از آن استفاده نکند غیر قابل تحمل میشود ( به جز سبک RPG ) .

قابلیت 3 :
street fighter و به وجود آمدن سبک فایتینگ

بازی مبارزان خیابانی یا street fighter را میتوان اولین بازی فایتینگ یا همان مبارزه ای خطاب نمود که بعد از انتشار این بازی ، بازی های زیادی با این سبک اختراع شدند مانند تیکن ، مورتال کمبت و غیره...
زمانی که این بازی وارد بازار شد توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند و خیلی ها را پای دستگاه آرکید بنشاند .
در حال حاضر جدید ترین نسخه مبارزان خیابانی با نام Street Fighter V منتشر شده است .

قابلیت 4 :
اضافه شدن قابلیت انلاین ( مولتی پلیر )

با انتشار بازی quake قابلیت جدید در آن به نمایش در آمد که همگان را خیره کرد و آن هم قابلیت بازی به ضورت آنلاین با دوستان بود که خیلی را به خود مجذوب نمود .
رفته رفته این قابلیت به یکی از بزرگترین قابلیت ها تبدیل شد بگونه ای که دیگر بعضی از سازندگان تصمیم گرفت که برای بازی خود بخش کمپین ( تک نفره یا همان بخش داستانی ) نسازند و فقط به بخش مولتی پلیر یا همان آنلاین اهمین بدهند .
در حال حاضر هم بیشتر بازی ها از قابلیت آنلاین استفاده میکنند .

قابلیت 5 :
خلق سبک مخفی کاری

وقتی بازی metal gear solid توسط استاد کوجیما معرفی شد ، تقریبا یک تحول عظیم در سبک اکشن رخ داد و آن هم به وجود آن بازی ای بود که میتوانست بدون اینکه یک جنگ بزرگ با دشمنانتان راه بیندازید به صورت مخفی از شر آنان خلاص شوید بدون اینکه همه ان ها از حضورتان با خبر شوند .
در حال حاضر این قابلیت هم مانند دیگر قابلیت ها به یکی از مهم ترین ها تبدیل شده و خیلی از سازندگان از آن استفاده میکنند .

قابلیت 6 :
جهان باز

زمانی که در سال 2001 راک استار دست به انتشار نسخه سوم gta زد تقریبا میتوان گفت از انتشار آن بازی یک تحول بسیار بسیار عظیم در بازی های ویدئویی رخ داد و این قابلیت هم جهان باز بود بازی ها بود .
بازی به گونه ای بود که به شما حس قدم زدن در دنیای واقعی را میداد و در این دنیا شما هر کاری که میخواستید میکردید .
بعد از انتشار این بازی خیلی از سازندگان تصمیم گرفتند که بازی های خود را به این نوع بسازند البته باید گفت که قابلیت جهان باز به هیچ عنوان یک سبک نیست و فقط یک قابلیت میباشد .

جهان زیبای ویچر 3

no man sky عنوانی که قرار است بزرگ ترین جهان را به ما نشان دهد

امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید
نویسنده : خودم
منبع : fighting-game.ir


برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات

درباره ما
انجمن رساگیم برای گردآوری دوستان به دور هم و همینطور گفتگو و فعالیت پیرامون بازی های ویدئویی در محیط اخلاقی ایجاد شده. گروه ما سال ها قبل روی انجمن دیگری با نام "فایتینگ گیمز" کار میکرد که بعد ها با تغییر سیاست و نام، به انجمن رساگیم، تبدیل شد.
به ما بپیوندید
با تشکر از
همه دوستانی که در انجمن و پرتال رساگیم، فعالیت میکنند.